Dag 7 - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Dirk

01 Februari 2014 | Brazilië, Maracaju

Het is alweer lang geleden dat we wat van ons hebben laten horen, maar we hebben het ook zo druk! En we hadden een poos geen internet, daar kan t ook aan liggen ;)
Vanmorgen hebben we geholpen om al de gevallen mango's op te ruimen. Een paar man harkte ze bij elkaar, 1 reed de trekker er heen en dan schepten we ze in de laadbak van de trekker . Er staan een aantal hele grote bomen naast het huis waar ongeveer 2 weken per jaar heeeeeeel veel mangos uit vallen, en dat was dus net nu ;)
Vanmiddag mocht ik voor de 2e keer met de knecht mee om de koeien naar een andere wei te brengen, te paard natuurlijk!
Ik verstond natuurlijk weer geen woord van wat hij zei, maar met een beetje wijzen dacht ik te begrijpen waar de koeien heen moesten. Pa ging ook een stuk mee met de auto om foto's te maken, want ja, de eerste keer was ik mn fototoestel vergeten...
Pa reed een stuk mee de wei in, dat was ook de plek waar de koeien heen moesten en vanaf daar moesten ze in een rijtje de wei uit naar de volgende wei. Makkelijker gezegd dan gedaan... De meeste koeien stonden rond de auto, maar er waren er een paar die nog in de bossen zaten, dus de knecht ging de bossen in om ze eruit te jagen, ik stond buiten de bossen te wachten, en de kleinzoon van de knecht stond bij de kudde. De koeien vonden denk ik dat het te lang duurde voordat de laatste paar kwamen, dus je raadt het al..... AL DIE KOEIEN KWAMEN NAAR ME TOE EN VLOGEN DE BOSSEN WEER IN!! Jammer hoor.. En zie maar eens een paar honderd koeien tegen te houden in je eentje met je paard! Dat ging dus niet... Maar die knecht zat nog in de bossen, en had dat natuurlijk niet zien aankomen, oeps... Maar goed, uiteindelijk heeft ie ze er allemaal weer uitgekregen en zijn ze op de goeie wei beland :) ik ging een paar keer achter een koe aan om terug te halen, maar zodra ik dat deed gingen er een paar achter me weer " uit de rij" dus ik bleef lekker bezig! :)
Op het eind reden we terug naar de eerste wei want we zagen daar gieren boven cirkelen ... En ja hoor, daar lag een dode koe, die moest kalven maar helaas is ze doodgedaan bij de bevalling, kalfje zat er nog in.
Rest van de dag hebben we een beetje gelezen en gezwommen.

  • 01 Februari 2014 - 23:34

    Jen:

    Leuk verhaal Peet, ik zie het al helemaal voor me, jij tussen die koeien!!
    Je zult wel genoten hebben neem ik aan daar bij Krijn met al die beesten!
    Nog een week en dan zit het er al weer op, kun je je weer uit leven op je eigen paard. x ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maracaju

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

8 februari

08 Februari 2014

7 februari

08 Februari 2014

Dag 20 6 februari

08 Februari 2014

Dag 19

08 Februari 2014

Dag 18
Dirk

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 6688

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

18 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: