Dag 14 - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Dirk

06 Februari 2014 | Brazilië, Maracaju

Vandaag zijn we na het ontbijt met de bus naar de Braziliaanse kant van de watervallen van Foz gegaan. Prachtig! Het is een nationaal park, van het Unesco wereld erfgoed (als ik het goed zeg) waar je niet met eigen vervoer in mag. We gingen met een bus van het park richting de watervallen en op het eind was een pad naar de watervallen, het was heel mooi! Een panoramic view zoals ze dat noemen.
Daarna hebben we een trail gedaan: 9 km met de mountainbike door de jungle, met 2 turkse meiden en een gids. Pa was natuurlijk als eerst bij de boot aangekomen, het haantje.... ;)
We zagen mooie vlinders onderweg en een hele grote hagedis.
Na het fietsen gingen we dus met een boot de iguacu rivier op. En daarna nog 2 km met de kayak. En toen met de jeep terug.
We hadden nog net genoeg tijd om het vogelpark te bezoeken hierna, maar dat was eigenlijk een beetje een tegenvaller, omdat we heeeeel veel van die vogels daar in het wild hebben gezien bij krijn en annemiek, en nu zaten te in grote kooien, dus ja... Het geeft pas een kick als je ze in het echt ziet!! :)
'S avonds ging pa even naar de supermarkt om soep.... Oke ma, 1 ding, stuur je man nooit om soep, dan komt ie met.... Pastasaus thuis! Dus toen heb ik maar pasta gemaakt, maar ja, had verder geen ingredienten behalve van pasta zelf, dus was niet te eten natuurlijk!
We hebben hele aardige mensen ontmoet in het hostel, paar deutsche leute, een ierse vrouw die een jaar alleen reist, naja alleen, ze begon met de vriend, maar na 3 maanden reizen ging het uit dus gaat ze alleen verder :) en nog wat brazilianen.
Pa heeft een nieuw drankje ontdekt: caparinha!