Dag 18 - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Dirk

08 Februari 2014 | Brazilië, Maracaju

Vandaag hebben we na een heerlijk ontbijt met oa verse vruchtensappen en broodjes en cake ( gaan we thuis ook invoeren geetje ) zijn we een stukje gaan lopen, maar het was wel erg heet dus zijn we niet zo ver gelopen. Op het strandje, praia Vermelha, waar we eigenlijk gister afgezet hadden moeten worden, waren 2 restaurantjes, waarvan er 1 altijd dicht was. Er liggen heel veel leuke vissersbootjes in de zee, zou wat voor jou zijn ma!
Op ilha grande zijn geen banken, dus je moet altijd cash bij hebben. Waar wij zaten waren verder geen winkels, supermarkt of iets dergelijks. Lekker rustig ;)
Na her lopen hebben we gezwommen bij het strandje waar we gister " gered " waren ;) heerlijk warm water! Daar ontmoetten we een familie uit Sao Paolo. Met een jongen raakten we aan de praat want hij kon Engels.
Tussen de middag hebben we gegeten bij het restaurantje, dit werd gerund door een braziliaan die ook engels kon, erg fijn! Want bijna niemand in brazil kan engels.
We aten gele rijst, salade, vis en banaan (??) en iets dat op friet leek, en waarschijnlijk ook was, maar het was de slapste friet ooit haha! Met kaas erover. Maar best lekker eigenlijk! Oja, ze hebben hier Petra- water! :)
De familie uit sao paolo was daar ook aan het eten en vroeg of we mee gingen naar een grot, met een bootje. Maar omdat we nog aan het eten waren besloten we met een duits stel te gaan dat naast ons zat te eten. De boot zou over maximaal 30 minuten terugkomen. Na een half uur natuurlijk nog geen boot, dus ging ik alvast maar even zwemmen. Na een uur besloten we allemaal dat we niet meer gingen. Pa en ik gingen snorkelen, we konden spullen lenen van de pousada. We hebben supermooie dingen gezien!! Veel verschillende vissen, waterslakken en krabben en 1 kwal, heel wat beter dan in dishoek...
We hebben 2 uur gesnorkeld, we kwamen als verweekte weekdieren uit t water, en we hadden onze rug en schouders goed verbrand...
Savonds aten we in de pousada en ontmoetten we nog een stel uit noorwegen.
Pa heeft ontdekt dat hij een fan is van hangmatten! Die wilt er thuis ook 1 in de woonkamer.