Dag 4 - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Dirk

23 Januari 2014 | Brazilië, Maracaju

Pa is dag 4 vergeten te schrijven dus zal ik die nog maar ff doen, is voor jullie ook wel fijn he, om even een verhaal met punten en komma's te lezen ;)
Na het ontbijt mocht ik met 3 cowboys mee om te paard 2 kuddes koeien te gaan verweiden! Wij kennen dit alleen uit de film maar hier is het de normaalste zaak van de wereld. We konden geen woord wisselen met elkaar maar ik snapte al snel wat de bedoeling was, maar bleef gewoon in de buurt van de knecht :)
De ene kudde was er 1 met allemaal kalfjes erbij, zoooo schattig natuurlijk!! Ik zag nog een aap in de bossen toen we daar reden!
Er waren een paar koeien door de draden ontsnapt. Die liepen in het soyaveld, 4 van de 5 kregen we terug maar 1 vloog heel ver t veld in dus hier hebben we later via een andere kant gehaald.
En toen kwamen de lasso's tevoorschijn... Er moesten een paar kalfjes gevangen worden en behandeld want die mankeerden wat. Dus hup! Lasso rond hun nek en moeders zien weg te houden.
Was een hele ervaring. :)
Smiddags heeft pa nog wat dingen gerepareerd en t gras bij het zwembad gemaaid met de bosmaaier.
Savonds zijn we met krijn over t land gereden en heeft hij ons alles laten zien, oa het waterrad, dit zorgt ervoor dat al het water helemaal naar boven gepompt wordt, zodoende hebben de koeien gevulde waterputten :)
Het was een hele mooie avond, mooie zonsondergang. We reden tussen de koeien door en de koeien zijn heel nieuwsgierig en rennen dan als gekken achter de auto aan, supergrappig!! Hier hebben we natuurlijk wel meer dan 1 foto van ;)
Toen we helemaal bovenin het weiland aankwamen, stapten we uit om naar een waterreservoir (?) te kijken. De koeien kwamen ook, maar bleven op een afstandje. Ik wilde natuurlijk een koe aaien, dus liep er rustig heen.. En jahoor, 1 koe durfde t aan en kwam naar me toe (dit zag je niet vaak zei krijn) en ik kon dr s lekker over dr kop wrijven, had ze nog nooit meegemaakt ;)
Ze wilde ook niet meer dat ik er mee ophield haha!
We hebben ook emoes gezien in de wei :)

  • 23 Januari 2014 - 18:57

    Margriet:

    hoi Petra, ik heb je vaders verslag van de vierde dag toch ook al echt gelezen hoor, dus hij heeft toch wel geschreven, maar leuk om ook jou verhaal van die dag te lezen, is weer uit een andere hoek belicht, groetjes margriet

  • 23 Januari 2014 - 18:59

    Margriet:

    hoi Petra, ik zie nu dat dirk de vijfde dag had geschreven, sorry voor mijn foutieve reactie

  • 23 Januari 2014 - 19:40

    Jen:

    Hoi Peet,

    Je hebt een leuk verslag geschreven, veel beleefd al zeg,echt dingen voor jou!
    Straks wil je niet meer terug in de zorg.
    En Margriet ik heb nog geen 5e dag gezien hoor van Dirk????

    Veel plezier nog. Groetjes ma

  • 23 Januari 2014 - 19:42

    Jen:

    Nu zie ik inderdaad op deze site de vijfde dag staan,m aar op mijn mail staat de 4e,vreemd

  • 23 Januari 2014 - 19:48

    Martyn:

    Ha Peet!

    Leuk verslag om te lezen :), goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! Ik had niet anders verwacht dan dat pa lekker aan't klussen is hele dagen. Wel op een ander tempo dan dat gestress hier natuurlijk, haha. Veel plezier in de Pantanal en Bonito! Fantastische plekken!!

    X
    Martyn

  • 23 Januari 2014 - 22:35

    Leo En Annelies:

    Cowgirl en cowboy! Spannend allemaal hoor! Ook zonder die punten en komma's best te pruimen :)!

  • 25 Januari 2014 - 17:00

    Marloes:

    Hi Peetje,

    Wat een prachtige foto's staan er op facebook, ziet er echt heel mooi uit allemaal!! En zo te lezen heb je al een heleboel meegemaakt. Heel leuk om delen van jullie reis in jullie woorden te lezen, ook grappig!!!

    Heel veel plezier en ben benieuwd naar de komende avonturen!

    Liefs, Marloes
    ps: ook van tim natuurlijk :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maracaju

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

8 februari

08 Februari 2014

7 februari

08 Februari 2014

Dag 20 6 februari

08 Februari 2014

Dag 19

08 Februari 2014

Dag 18
Dirk

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 6725

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

18 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: