Dag 17, het vervolg - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu Dag 17, het vervolg - Reisverslag uit Maracaju, Brazilië van Dirk Wielemaker - WaarBenJij.nu

Dag 17, het vervolg

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Dirk

07 Februari 2014 | Brazilië, Maracaju

Vinden jullie het allemaal nog een beetje interessant wat wij meemaken? Zo niet, dan zul je nu van dit verhaal gaan smullen, en anders ook wel denk ik ;)
Waar waren we gebleven? ( letterlijk en figuurlijk.. )
We besloten dus nog maar even door te lopen, want ja, iedereen zei: t is die kant op! Dus wij als een stel bezwete pakezels zwoegden verder, berg op en af. Na ongeveer een uur lopen kon ik een afdaling niet zo goed maken , dus eindigde daar boven op mn kont.. Ik riep: paaa! Ik kan niet meer overeind! Want ja, die tas was zo zwaar! Ik kon gewoon niet gaan staan vanuit die positie :p
Dus pa kwam naar boven en sjorde mn tas omhoog, dus tegelijkertijd mij :) en daar gingen we weer. We hadden al een soort van discussie of we wel verder moesten lopen. Ik dacht, we kunnen beter terug gaan naar t strandje en daar hulp ragen, want ja, we hadden geen drinken meer, en t zweet liep in straaltjes van vooral pa af.
Maar pa zei, nee we gaan nog even door. Dus weer een half uur verder, en toen hoorden we mensen op een strandje ver beneden ons! Eerst dacht pa een zaagmachine te horen maar dat bleken krekels te zijn.. Dus wij roepen maar die mensen, en ik pakte mn woordenboekje en zocht het portugese woord voor HELP! Dus dat riepen we.... Maar er kwam niet heel veel communicatie tot stand zeg mar, dus pa zei, ik ga naar beneden! Maar daar was helemaal geen pad! Dus ik zei, nee! Dat doe je niet hoor! Straks breek je je been ofzo! Maar we moesten naar die mensen toe, het was dat of slapen in t bos ofzo... Dus ik bleef bij de tassen en pa ging als een aap door die bossen afdalen, je zou denken dat ie dat vaker doet ;)
Toen kwam hij uit op een pad! En de vrouw kwam en pa vroeg: do you speak english? No i don't speak english, zei ze ;)
Pa legde uit waar we heen moesten en ze zei, ooooow that's not far! It's 2 minutes walk....
Toen liepen pa en die vrouw naar t pad en die vrouw zei, tjonge jonge, dus pa draait zich om en zegt: ben je hollands!? Ja, natuurlijk ben ik hollands, zei ze , maar ik woon al 40 jaar in argentinie. ( hoe verzin je het!!!!)
Dus pa en die vrouw kwamen naar mij en die vrouw droeg onze 2 kleine rugzakken en we kwamen na 5 minuten aan bij de pousada! :)
Daar aangekomen hebben we even onze watervoorraad aangevuld zullen we maar zeggen, en een pizza gegeten. We hebben er 's avonds al om kunnen lachen. Die vrouw had ook de grootste lol!
Na t eten gingen we nog even zwemmen, heeeeeerlijk water!

  • 07 Februari 2014 - 22:51

    Jen:

    Wat een belevenis weer zeg, ik zie het al helemaal voor me, jij daar op je kont en pa als een aap door die bossen, heeft al vaker van die enge dingen gedaan!
    En dan geen water meer, dat is niet slim he? Je moet er wat voor over hebben om naar een eiland te gaan,haha. Leuk dat die vrouw Hollandse was en dat jullie het weer overleefd hebben!
    Goeie thuisreis alvast! X ma

  • 08 Februari 2014 - 09:26

    Leo En Annelies:

    O,o, geweldig weer, ja, we blijven volgen hoor! Maar is nu bijna klaar helaas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maracaju

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

8 februari

08 Februari 2014

7 februari

08 Februari 2014

Dag 20 6 februari

08 Februari 2014

Dag 19

08 Februari 2014

Dag 18
Dirk

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 6722

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

18 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: